وبلاگ متخصصین لاغری

وبلاگ جامع لاغری

وبلاگ متخصصین لاغری

وبلاگ جامع لاغری

دستورات بعد از عمل جراحی پروتز سینه

1- برای مدت هفت روز اول بعد از عمل لازم است هنگام استراحت شکم و کمر خم نباشد تا ورم وناراحتی سینه کمتر شود از یک بالش کوچک زیر زانو استفاده کنید..

2- آنتی بیوتیک تجویز شده(معمولا کپسول سفالکسین) را سرشش ساعت میل کنید ؛ در صورت فراموش شدن نوبت بعدی را دو برابر مصرف کنید ؛ معمولا پنج تا هشت روز آن را ادامه دهید ؛چنانچه به هر دلیل مجبور به قطع دارو شدید مراتب را به دکتر اطلاع دهید تا آنتی بیوتیک دیکری جایگزین شود

3 - مسکن تجویز شده(معمولا" بروفن 400) در سه روز اول سر ساعت و بعد از آن برای مواقع درد بسته به نیاز مصرف شود. اغلب بیماران نیازی به مصرف ان بعد از روز 5-7 نخواهند داشت. بجز استامینوفن ساده یا کدئین دار و بروفن(ایبوپروفن) 400 از هیچ مسکن دیگری استفاده نکنید.  

**به هیچ وجه ازآسپیرین و آ اس آ ویا ترکیباتی که حاوی این دو دارو باشند ؛ برای دو هفته قبل تا دو هفته بعد از عمل استفاده نکنید زیرا باعث خونریزی خواهد شد.

4- از روز عمل میتوانید بلند شوید و راه بروید برای مدت سه هفته و بخصوص پنج روزا ول بعد از عمل از هرگونه فعالیت بدنی که ضربان قلب شما را به بالای صد بار در دقیقه برساند از قبیل بالا رفتن سریع از پله؛ بلند کردن وزنه های سنگین و .... بپرهیزید . به خصوص مواظب حرکات ناگهانی وشدید یا قوی دربازوها باشید .

بهترین معیار برای فعالیت درد شما خواهد بود هر گاه فعالیتی باعث شروع درد شود برای شما مناسب نیست. خوابیدن طولانی مدت و بیحرکتی از عوامل عمده بروز آمبولی لخته است و توصیه نمیشود.با یک بالش اضافی در یک پهلو و جابجایی متناوب با طرف دیگرمیتوانید خستگی دراز کشیدن به پشت را کاهش دهید .

5- از مصرف غذاهای پر حجم و نفاخ پرهیز کنید . مراقب بروز یبوست باشید و برای هفت روز اول بعد از عمل مرتب از ملینهای خفیف مثل شربت هیدروکسید منیزیوم (شیر منیزیوم) استفاده کنید . در صورت بروز نفخ 20 قطره دایمتیکون هر 6 ساعت میل کنید.

6 بیماران ماموپلاستی و لیفت : برای سه ماه از سوتیان (کرست)استفاده کنید{-شب و روز.در ویزیت بعدی به شما گفته خواهد شد}. استفاده از سوتیننباید باعث بروز درد شود به خصوص در هفته اول در اینصورت شما باید از سوتین بزرگتر یا نرمتر استفاده کنید زیرا فشار سوتین مانعترمیم زخم و حتی صدمه جدی به سینه خواهد شد.بیماران پروتز بسته به فرم و محل پروتز ممکن است تا مدتی از پوشیدن سوتین منع شوند تا پروتز در موقعیت مناسب قرار گیرد.

7- معمولا" دو روز بعد از عمل میتوانید حمام کنید. برای استحمام با پانسمان در زیر دوش قرار بگیرید . سر خود را با مقداری شامپو کودک بشویید و اجازه دهید کف آن از روی تن عبور کند و آب بکشید پانسمان را دستکاری نکنید . بعد از استحمام کناره های پانسمان را با حوله کاملا" تمیز به آرامی خشک کنید.صرفا" حمام کنید میکروپور در صورت عدم دستکاری باز نخواهد شد وزخم سالم میماند

*از بتادین استفاده نکنید *از کیسه آب گرم استفاده نکنید و پوست سینه را با خشک کن یا هر وسیله دیگری گرم نکنید:به دلیل بیحسی امکان بروز سوختگی دارد.
8 در صورتیکه تا دو هفته بعد از عمل به هر دلیلی قرار باشد توسط پزشک دیگری اقدامی برای شما انجام شود یا دارویی تجویز گردد؛ قبل از استفاده با دکتر مشورت کنید.
9- مصرف دو عدد ویتامین ث1000mgبرای ده روز ترمیم زخم را تسریع میکند.

10- خارش یا سوزش قابل توجه ـ دردی که قبلا" وجود نداشته درد یکطرفه یا ناگهانی-تب و بی اشتهای از علامت های نیازمند بررسی سریع میباشد ولطفا" با پزشک تماس بگیرید
11- لازم است حداقل برای مدت یک ماه در فواصلی که به شما گفته خواهد شد ویزیت شوید.جهت جلوگیری از بروز اسکار هیپرتروفیک (گوشت اضافه ) و مشکلات فرم ومحل سینه اکثر بیماران تا شش ماه بهتر است ماهی یکبار ویزیت شوند( علیرغم وجود هرگونه مشکل) در حضور به موقع کوشا باشید تا از بسیاری از عوارض ناخواسته جلوگیری شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.